zomervakantie 2018

16 juli 2018 summer holiday 2018

SUMMER HOLIDAY – ZOMERVAKANTIE 2018

ONZE GARAGE ZAL GESLOTEN ZIJN VAN 21/07/2018 TOT EN MET 05/08/2018.

HAPPY SUMMER HOLIDAY


Vacature bij Marco Motors - Enthousiaste Mechanieker

1 juni 2018 renault-mechanieker

Marco Motors zoekt een enthousiaste mechanieker om zijn hechte team te vervoegen. Slaap jij met je Engelse sleutel in je armen? Bekijk dan snel onze vacature. Of ken je iemand die blij wordt van de geur van smeerolie in de ochtend? Stuur deze vacature dan snel door!

Enthousiaste mechanieker

Wie zijn wij?

Marco Motors is al drie generaties lang een begrip in Antwerpen, en ver daarbuiten. Als officiële Renault & Dacia garage is Marco Motors gespecialiseerd in de verkoop, het onderhoud en de herstellingen van deze mooie merken.
Marco Motors is een (h)echt familiebedrijf. Onder leiding van de 3de generatie beleeft het bedrijf sinds enkele jaren een nieuwe jeugd, met een vlotte en dynamische sfeer. Wil jij hier deel van uitmaken? Lees dan snel verder en laat van je horen!

Wie ben jij?

Je hebt al enkele jaren ervaring met klein en groot onderhoud, de voorbereiding van een technische keuring en het oplossen van kleine storingen. Je schrikt er daarnaast niet voor terug om een distributieriem te vervangen, lichten af te stellen, remschijven en -blokken te vervangen, banden te wisselen … en dat allemaal zowel op nieuwe als tweedehandswagens.
Je bent een echte plantrekker. Uiteraard kan je bij twijfel of leergierigheid bij je sympathieke collega’s terecht. Maar je probeert het liever eerst zelf op te lossen op basis van je kennis en skills.

Wat verwachten wij?

Naast je natuurlijke aanleg voor logisch nadenken, problemen oplossen, flexibiliteit en stiptheid, heb je ook een flinke streep voor als je het volgende kan voorleggen:

  • A2 diploma Automechanica
  • extra diploma’s of getuigschriften (pluspunt, maar niet verplicht)
  • Rijbewijs B
  • 4 tot 7 jaar ervaring in de sector
  • Doorgedreven kennis van mechanica
  • Perfecte kennis van het Nederlands
  • Zelfredzaam in het Engels en het Frans

Wat bieden we jou?

Marco Motors biedt je langdurige werkzekerheid binnen een zeer snel groeiend familiebedrijf. En uiteraard krijg je de kans om mee te groeien. Je komt terecht in een functie met doorgroeimogelijkheden en wordt vergoed met een marktconform salaris, aangevuld met de nodige extra’s. De leuke sfeer en toffe collega’s krijg je er zomaar bovenop.

De doorgroeimogelijkheden heb je volledig zelf in de hand en zijn verbonden aan je prestaties en progressie. Wij bezorgen je de nodige tools en opleidingen.

Niet onbelangrijk belangrijk: je “baas” is er om je te helpen groeien, niet om constant op je vingers te kijken. Daar heeft niemand wat aan. The sky is your limit, so let’s reach for it together !!!

Heb je interesse?

Stuur dan snel je cv naar Bert Slosse via info@marcomotors.be, en overtuig ons waarom jij binnen ons team past.


Vacature bij Marco Motors - Verantwoordelijke Naverkoop

1 juni 2018 receptionist

Wie zijn wij?

Marco Motors is een jong en dynamisch familiebedrijf met veel groeimogelijkheden. Als officiële Renault en Dacia dealer bieden wij een totale, kwalitatieve en snelle service. De durf en wens om continu te investeren in mensen, klanten en infrastructuur maakt Marco Motors aantrekkelijk voor zowel klant als medewerker.

Wie ben jij?

Je hebt al enkele jaren ervaring in een administratieve en/of organisatorische functie, bij voorkeur in de automobielwereld. Je schrikt er daarnaast niet voor terug om klanten te woord te staan en klantgerichte oplossingen aan te bieden. Je bent een echte plantrekker. Uiteraard kan je bij twijfel of leergierigheid bij je sympathieke collega’s terecht. Maar je probeert het liever eerst zelf op te lossen op basis van je kennis en skills.

Wat verwachten wij?

Naast je natuurlijke aanleg voor nauwkeurige administratie, logisch nadenken, problemen oplossen, flexibiliteit en stiptheid, heb je ook een flinke streep voor als je over volgende competenties beschikt:

  • Je beschikt over een diploma secundair onderwijs.
  • Je houdt van sociale contacten, afgewisseld met administratie.
  • Je moedertaal is Nederlands maar je kan ook wat Frans en Engels.
  • Je bent oplossingsgericht, flexibel en stressbestendig.
  • Je hebt een rijbewijs B en je kan goed parkeren.
  • Je kan goed communiceren en samenwerken.
  • Je bent open en eerlijk, service minded en weet van aanpakken.
  • Je hebt zin voor orde en structuur en je werkt graag zelfstandig.
  • Je bent handig met MS Office en dan vooral met Outlook.
  • Technische autokennis is een troef.

Functieomschrijving:

  • Je bent het eerste aanspreekpunt voor de klant.
  • Je zorgt mee voor een familiaal en klantvriendelijk onthaal.
  • Je plant afspraken in met klanten. Dit gebeurt zowel face-to-face, telefonisch als per e-mail.
  • Je volgt de geplande afspraken op en zorgt voor een vlotte interne verwerking.
  • Je maakt werkkaarten en bespreekt deze met de werkplaatsverantwoordelijke.
  • Je factureert de prestaties en onderdelen.
  • Je licht de uitgevoerde werken toe aan de klant, al dan niet bijgestaan door een technische collega.

Wat bieden we jou?

Marco Motors biedt je langdurige werkzekerheid binnen een zeer snel groeiend familiebedrijf. En uiteraard krijg je de kans om mee te groeien! Je komt terecht in een functie met doorgroeimogelijkheden en wordt vergoed met een marktconform salaris, aangevuld met de nodige extra’s. De leuke sfeer en toffe collega’s krijg je er zomaar bovenop.

De doorgroeimogelijkheden heb je volledig zelf in de hand en zijn verbonden aan je prestaties en progressie. Wij bezorgen je de nodige tools en opleidingen.

Niet onbelangrijk belangrijk: je “baas” is er om je te helpen groeien, niet om constant op je vingers te kijken. Daar heeft niemand wat aan. The sky is your limit, so let’s reach for it together !!!

Heb je interesse?

Stuur dan snel je CV naar Bert Slosse via info@marcomotors.be, en overtuig ons waarom jij binnen ons team past.


Car-Pass Trusted Provider 2018

14 januari 2018

Car-Pass Trusted Provider 2018

Car-Pass is ons dankbaar. De door Marco Motors in 2017 meegedeelde kilometerstanden veroorzaakten in 0,0% van de gevallen een trendbreuk in de kilometerhistoriek van het voertuig. Daarmee scoorde Marco Motors merkelijk beter dan het gemiddelde.

Car-Pass is ons zeer erkentelijk voor onze dagelijkse inzet en kent ons daarom de titel Car-Pass Trusted Provider 2018 toe.

De betrouwbaarheid en de efficiëntie van het Car-Pass systeem zijn sterk afhankelijk van het tijdig verzenden van correcte kilometerstanden door de ondernemingen in de automobielsector. Het aantal veroorzaakte anomalieën is hiervoor een goede waardemeter.


Marco Motors & Den Halse Tuimelaar - opendeurweekend 21 en 22 januari 2017

17 januari 2017 Renault saloncondities - Den Halse Tuimelaar - opendeurweekend

Opendeurweekend 21 en 22 januari 2017 met superkortingen en een zéér speciaal biertje.

Marco Motors en Den Halse Tuimelaar, twee familiebedrijven met een jonge ondernemersgeest. Voor de saloncondities Renault & Dacia werkten we een leuk concept uit.
Vroeger had men brood en spelen, anno 2017 is dat bier en auto’s. En hoe!

Altijd leuk om een auto te kopen tijdens een opendeurweekend en tegelijk een zéér boeiend biertje proeven. Om het helemaal compleet te maken, voorzien we hierbij ook nog een hapje.

Den Halse Tuimelaar is een uniek historisch streekbier dat werd gebrouwen in 1850 in de oude brouwerij Sint-Martinus in het centrum van Halle Zoersel. Met trots is het bier vanaf 2014 terug in leven geroepen door Patrick De Feyter, de ‘kleinzoon’ van Ria Peeters. Het oude perkamente receptenboekje van 1822, is dan ook een groot geschenk dat hij van zijn oma Ria kreeg!! Op de kaft staat: “QUIDQUID AGIS, RESPICE FINEM” of vrij vertaald: “wat ge ook doet, hou uw einddoel voor ogen”! Met dit moto heeft Patrick De Feyter het bier Den Halse Tuimelaar voortgezet en is zijn passie bier brouwen geworden!

Een leuke anekdote die perfect aanleunt bij de huisstijl van Marco Motors. Vandaar ook onze toffe samenwerking. We willen onze klanten topkwaliteit aanbieden! Niet enkel qua product, maar ook qua kennis, passie en ervaring.

Kom Den Halse Tuimelaar samen met onze Renault saloncondities ontdekken tijdens het opendeurweekend van 21 en 22 januari.

As the saying goes: nu kopen met superkortingen of later spijt hebben. Het bier staat alvast koud!

Vergeet zeker je mailbox niet te checken, want er valt iets te winnen!


Renault Talisman en Talisman Grandtour

23 oktober 2015 Renault Talisman Grantour

Na 3 generaties Laguna, heeft Renault een compleet nieuwe, grote en comfortabele middenklasser ontworpen: De nieuwe Renault Talisman. Er komt van deze sedan ook nog een touring-versie uit: de Talisman Grandtour. Binnenkort te zien in de showroom van Marco Motors in Deurne !

Renault Talisman: groot in luxe en comfort

Wanneer u de splinternieuwe Talisman van Renault bekijkt, dan valt meteen de lengte op. Imposant kan u de Talisman auto wel noemen, met z’n 4,85 meter lengte en 1,87 meter breedte. Ook de wielbasis nam toe. Dit alles om alle inzittenden meer beenruimte, schoudervrijheid en hoofdruimte te bieden. Achter de achterklep schuilt een royale bagageruimte van 608 liter. Toch is deze Talisman een pak (200 kg) lichter dan z’n voorganger dankzij het lichtmetalen platform.

De Talisman is één van de eerste Renaults met het nieuwe design, gecreëerd door de Nederlandse hoofdontwerper Laurens van den Acker. Kenmerkend is het ‘haakje’ aan de ledkoplampen, dat u ook bij de nieuwe Megane zal kunnen zien. Evenwichtige proporties, vloeiende lijnen en stijlvolle velgen geven de ruime en elegante Talisman een dynamische en moderne uitstraling. Krachtig is de Talisman ook. U heeft keuze uit TCe-benzinemotoren met 150 en 200 pk en 3 dCi-dieselmotoren met 110, 130 en 160 pk.Renault Talisman Grandtour

Ook het interieur is bijzonder ruim en luxueus. De Renault Talisman is erop gericht u te verwennen. Van zodra u in de buurt bent, herkent de Renault Talisman z’n chauffeur dankzij de handenvrije kaart. U krijgt direct een warm welkom: de dagrijlichten branden en verlichten de vloer, de binnen- en sfeerverlichting springt aan en de buitenspiegels klappen open. De zetels passen zich meteen aan uw ingestelde persoonlijke voorkeur aan. Ook tijdens de rit geniet u in alle comfort.
De voorstoelen zijn verkrijgbaar met:

  • elektrische stoelbediening
  • meervoudig verstelbare hoofd- en lendensteun
  • verwarmbare en geventileerde zetels
  • massagefunctie

Bent u helemaal ontspannen op uw bestemming aangekomen, dan gaat de zetel automatisch 50 millimeter achteruit, zodat u gemakkelijker kan uitstappen.

Personaliseerbaar rijplezier

Net als de nieuwe Espace, is ook de Renault Talisman uitgerust met het exclusieve Multi-Sense®-systeem, waarmee u het rijgedrag van uw auto kan afstemmen op uw humeur. Er zijn 5 standen, Comfort, Sport, Eco, Standard en Perso, die van invloed zijn op de motorrespons, EDC-versnellingsbak, gestuurde schokdemping, 4Control-onderstel, motorgeluid, stuurkracht, airco, massagestoelen en sfeerverlichting. U bent als bestuurder een soort dirigent, die z’n eigen rijbeleving in grote mate zelf kan bepalen.

Kiest u voor het optionele R-Link 2 multimediasysteem, waarmee de Kadjar al eerder uitpakte, dan kan u van een nog intensere rijervaring genieten. Met deze handige interface, vergelijkbaar met een tabletscherm, kan u eenvoudig elk aspect van uw leven aan boord regelen en personaliseren. Er kunnen in totaal 6 gebruikersprofielen opgeslagen worden. In slechts 1 klik past uw Talisman auto zich aan aan uw eigen voorkeuren op het vlak van navigatie, multimedia, rijhulpsystemen en sfeer. In de R-Link Store kan u nog andere handige applicaties vinden om uw rijervaring te verrijken. Met R-Link 2 ontdekt u het plezier van gepersonaliseerd en ‘online’ rijden.

Renault Talisman Grandtour

Renault GrantourNet als de Laguna is ook de Talisman ook als stationwagon te verkrijgen. De Talisman Grandtour is opvallend genoeg niet langer dan de sedanversie. Lengte blijft bij 4,86 meter, maar de laadruimte gaat er flink op vooruit: maximaal 1.700 liter met de achterbank omlaag. De volledig vlakke laadvloer, handige opbergvakken in de zijkanten, verschillende haken en sleepogen en de afwezigheid van een tildrempel, maken dat deze Renault Talisman Grandtour zich uitermate goed leent om bagage en goederen te vervoeren. Net als de sedan, kan u bij deze Grandtour kiezen uit TCe-benzinemotoren met 150 en 200 pk en 3 dCi-dieselmotoren met 110, 130 en 160 pk.

Ontdek de Renault Talisman bij Marco Motors Deurne

De nieuwe Renault Talisman zal begin 2016 in de garage verschijnen, op de voet gevolgd door de nieuwe Renault Talisman Grand Tour. Voor welke prijs de Renault Talisman of Talisman Grandtour de uwe kan zijn, is nog niet bekend. De super-deluxe uitvoering ‘Initiale Paris’ wordt het topmodel. Voor deze Renault Talisman is de prijs het hoogst, maar u mag dan ook rekenen op de meest uitgebreide uitvoering en functies.


Nieuwe Renault Megane bij Marco Motors

21 oktober 2015 Renault Mégane GT

De nieuwe Renault Megane schitterde tijdens haar debuut op de IAA Autoshow in Frankfurt in september 2015. De nieuwe Megane is één van de eerste Renaults, samen met de gloednieuwe middenklasser Talisman, waarin de nieuwe look naar voren komt.

Ook in technisch opzicht, zijn veel van de nieuwigheden van de Talisman ook bij deze compacte middenklasser terug te vinden. Deze nieuwe Renault Megane 2016 zal in het eerste kwartaal van volgend jaar in de showroom staan, maar we vertellen u er graag nu al wat meer over.

De nieuwe Megane 2015: sportief en dynamisch

De nieuwe Renault Megan wil u zowel met z’n design als z’n technische capaciteiten verleiden. Als we het eerst over het design hebben, dan springen de ‘nieuwe’ LED-koplampen in het oog, dankzij het kenmerkende ‘haakje’, dat u ook al bij de nieuwe Talisman kon zien. Ook de achterlichten zijn opvallend: ze zijn zo ver naar het midden doorgetrokken, dat ze bijna een horizontale lijn vormen, enkel onderbroken door het Renault-logo. LED-daglichten zijn standaard; optioneel kan u er nog voor kiezen om ook de dim- en grootlichten met LED-techniek te laten uitvoeren.

Aan ruimte geen gebrek. De nieuwe Megane 2016 is 6,4 centimeter langer dan z’n voorganger (nu 4,36 meter). Ook de wielbasis is langer geworden (nu 2,67 meter) waardoor de passagiers op de achterbank nu over 2 centimeter meer beenruimte beschikken. Met 384 liter kofferbakruimte, biedt de nieuwe Renault Megane u één van de grootste kofferbakken in het huidige C-segment.

In de voorbumper zitten koelvinnen, die automatisch kunnen sluiten om de luchtweerstand te verkleinen. Het hele design ziet er aerodynamisch uit, met sensuele welvingen, fraaie schouders en strakke en precieze lijnen. Deze vierde generatie Megane ziet er opvallend sportief uit; mede daardoor heeft de Franse autoconstructeur besloten dat er van deze Renault Megane nieuw model geen coupé-versie komt. Of er nog een opvolger komt voor de Renault Megane Cabrio, is nog niet bekend.

Nieuwe Renault Megane GT

Liefhebbers van sportief rijden, kunnen hun hart evenwel ophalen aan de GT-versie; met 205 pk Megane GTsterk benzineblok en automatische zeventraps EDC-automaat met dubbele koppeling en schakelpeddels. Later in 2016 is de GT ook nog verkrijgbaar met 165 pk-dieselmotor. De 4Control-technologie werd door de ingenieurs van Renault Sport speciaal voor de nieuwe Megane GT afgesteld en zal u een bijzonder sportieve rijervaring bieden.

De reguliere Megane zal verkrijgbaar zijn met verschillende motoren: een 110 pk en 130 pk dieselmotor of een TCe 1.2-blok benzineversie met 100 pk en 130 pk. In 2017 volgt nog een nieuwe Megane met dieselmotor met hybride-assistentie. Het zal een zogeheten ‘mild hybrid’ worden die remenergie opslaat om te hergebruiken.

Nieuwste technieken aanwezig in de nieuwe Renault Megane 2015

De nieuwe generaties Renault, waarvan deze Megane en de Talisman de voorbodes zijn, staan op eenzelfde nieuw platform, wat betekent dat veel technieken die vroeger aan grote modellen voorbehouden waren, nu ook in de nieuwe Megane terug te vinden zijn. Denk maar aan een adaptief onderstel, 4Control vierwielbesturing en de nieuwste actieve veiligheidssystemen.

Innovaties op het Dashboard van de Megane

renault megane dashboard

De nieuwe Renault Megane is uitgerust met tal van intuïtieve technologieën, die u als bestuurder vanuit een heuse cockpit kan besturen. Het dashboard ziet er zeer opgeruimd uit, maar het inklapbare head-up kleurendisplay, een 7 inch instrumentarium en het 7 inch of 8,7 inch R-Link ‘tablet-achtig’ aanraakscherm in de middenconsole zorgen dat u met één enkele vingerknip uw rijbeleving grotendeels zelf kan bepalen. Het Multi-Sense®-systeem, waarmee al eerder de Espace en Talisman werden uitgerust, zal ook voor de Megane verkrijgbaar zijn. Hiermee kan u op basis van 5 standen Comfort, Sport, Eco, Standard en Perso, het rijgedrag van uw auto en de sfeer binnenin afstemmen op uw persoonlijke voorkeuren. Liefhebbers van muziek, kunnen kiezen voor een Bose-geluidsinstallatie.

Innovaties op vlak van veiligheid

Er zijn ook heel wat technologische innovaties op het vlak van veiligheid, zoals adaptieve cruise control, automatisch noodremsysteem, rijstrooksignalering, Safe Distance Warning, een waarschuwingssysteem voor het overschrijden van de maximumsnelheid (gekoppeld met verkeersbordherkenning), Blind Spot Warning, grootlichtassistentie en Easy Park Assist voor automatisch parkeren.

Nieuwe Renault Megane Estate 2015

Er komt ook nog een nieuwe Megane Grandtour, opvolger van de Renault Megane Break, die in april 2016 verwacht wordt.


Kadjar - de nieuwe Renault SUV 2015

24 juni 2015 Renault Kadjar

De Renault Kadjar voldoet aan alle eisen van een SUV. Superzuinige dieselmotoren en een fantastische rijcomfort. Een topper in zijn segment. Ontdek hem nu in onze showroom!

Renault SUV 2015 Kadjar

Luxe terreinwagens, ook wel SUV’s (Sports Utility Vehicles) genoemd, zitten in de lift. Ook Renault gaat mee in de trend. Zo is er bijvoorbeeld de nieuwe Renault Crossover, de Renault Espace 2015. Maar de nieuwste Renault SUV 2015 presenteert zich in de vorm van de Renault Kadjar. Deze Renault SUV moet zich meten met bijvoorbeeld de Nissan Qashqai en de Kia Sportage en is de opvolger van de Renault SUV 2014: de succesvolle Captur en de minder succesvolle Koleos.

Sportiviteit en comfort met de Renault SUV Kadjar

De nieuwe Renault SUV 2015 is langer en breder dan de Nissan Qashqai. Ook de kofferruimte is 42 liter groter, onder andere dankzij de flexibel in hoogte te verstellen laadvloer. Door de volledig weg te klappen passagiersstoel, krijgt u extra lengte in de laadmogelijkheid. Nog een verschil met de Qashqai is dat de eenvoudigste benzinemotor van Kadjar 130 pk levert, terwijl de instapmotor van de Nissan SUV ‘slechts’ 115 pk geeft.

De Kadjar kan optioneel geleverd worden met een groot glazen dak en LED-verlichting. De nieuwe Renault SUV kent een rijstrookassistent, die voorkomt dat u per ongeluk van uw rijbaan afwijkt. Bij een dreigende botsing kan het zelfstandig remsysteem ingrijpen. Om de Kadjar net wat extra’s te geven, is hij ook met vierwielaandrijving leverbaar.

Kies zelf de uitstraling die bij uw persoonlijkheid past

De Kadjar heeft vloeiende lijnen en een sterk karakter. Door de kenmerkende achterlichten en c-vormige LED verlichting, in combinatie met het logo in de strakke grill, straalt de Renault SUV 2015 hernieuwde sportiviteit uit.

De Renault SUV Kadjar is leverbaar in 9 verschillende kleuren en 4 verschillende Ambiances, LIFE, ZEN, INTENS en BOSE®. Elke ambiance kent zijn eigen uitstraling en uitrusting van het interieur. De prijzen van de Kadjar zijn afhankelijk van het gekozen kleurenpallet en ambiance. Er is al een Kadjar voor slechts 21.950,00 euro BTWi. Kom eens langs bij officieel Renault garage Marco Motors in Deurne en overtuig uzelf!

Durf voor actie te kiezen

Met zijn vloeiende lijnen, agressieve grille en gespierde schouders ademt Renault Kadjar lef uit. Uw geïnspireerde, stevige, sportieve partner in het verkeer. Hij wacht slechts op uw teken om nieuwe horizonten te gaan verkennen.

Een sterk karakter

Zorgvuldig bewerkte, hoekomvattende achterlichten, ledstrip in C-vorm op de dagrijlichten, 17″ en 19″ lichtmetalen velgen … Renault Kadjar maakt zijn debuut zelfverzekerd en met uitstraling, trots op zijn innovatieve lichtlijn.

Vrijheid van een 4×4

Verander van decor, verken nieuwe sensaties. Draai de knop, kies 4×4 en uw cross-over brengt u in alle veiligheid naar adembenemende landschappen. Grote grondspeling, aluminium dakstaven, beschermlijsten op de flanken, ski’s voor en achter … welkom in de cross-over wereld van Renault Kadjar!

Stadsavontuur

Durf elke dag op avontuur te gaan. Ontdek de stad vanuit nieuwe invalshoeken. Met zijn Energy dCi 110-motor, zijn Stop & Startsysteem en zijn regeneratief remsysteem behoort Renault Kadjar tot de beste op het vlak van verbruik en CO2-uitstoot (99 g CO2/km). Toonaangevend!

Comfort uitvergroot

Met Renault Kadjar en zijn ruime, heldere interieur staat het avontuur in het teken van het comfort. Een panoramisch glazen dak, dubbele stiknaden, omhullende zetels, een dashboard in soepel materiaal, een hoge en brede middenconsole, en instrumenten en een versnellingshendel met chroomrand getuigen van een verfijnde afwerking.

Renault Kadjar: vertrek naar nieuwe avonturen

Neem in uw nieuwe cross-over plaats en verken andere wegen, andere horizonten. Renault Kadjar is een veilige, «verbonden» en gebruiksvriendelijke auto die breekt met de heersende opvattingen. Zijn efficiënte motoren, zijn vele rijhulpsystemen, zijn comfortabele en heldere interieur en zijn intelligente modulariteit maken hem tot de ideale wagen voor het avontuur.

Grip op maat

Als authentieke cross-over stelt Renault Kadjar u in staat alle wegen te verkennen. Met zijn hoge grondspeling en zijn rijprogramma’s 4×2 en 4×4 is Renault Kadjar in alle omstandigheden uw bondgenoot.
4×4-aandrijving. Wisselende rijomstandigheden? Draai de knop en kies de meest geschikte modus. Er zijn drie modi beschikbaar: – 2WD : alleen de voorwielen worden aangedreven. In normale omstandigheden optimaliseert u hiermee het verbruik. – Auto : het systeem past automatisch de koppelverdeling aan en optimaliseert de vermogensoverbrenging naar elk van de voor- en de achterwielen. Aandrijfkracht en veiligheid zijn maximaal. – Lock : op losse grond (aarde, zand, modder, sneeuw) wordt tot 40 km/u een 50/50-verdeling tussen de voor- en achterwielen gehandhaafd.

Compromisloze efficiëntie

De motoren van Renault Kadjar zijn krachtig, betrouwbaar en zuinig. Naast het Stop & Start-systeem met regeneratief remmen beschikken zij over technologieën (downsizing, vermindering van de wrijving, injectiesystemen van de nieuwste generatie) die hen een voorbeeldig rendement en verbruik bezorgen. Dit alles zonder aan uw rijplezier te raken.
Energy dCi 110 Rijcomfort De roadmap van de dCi 110-motor is duidelijk: prestaties en efficiëntie elke dag opnieuw. Deze krachtbron, gekenmerkt door een combinatie van zuinigheid en rijplezier, is voor het eerst uitgerust met stalen zuigers die het rendement verhogen door de wrijving te beperken. Zij wordt standaard gekoppeld aan een manuele 6-versnellingsbak, maar is ook verkrijgbaar met de EDC 6-trapsautomaat met dubbele koppeling. Het rendement van deze motor is opmerkelijk: 99 g CO2/km en 3,8 l/100 km!
Energy dCi 130 Rijplezier Deze zowel veelzijdige als krachtige motor haalt het maximum uit de knowhow van Renaults motorenontwerpers. Hij kent geen compromissen en biedt optimale verhoudingen tussen rendement/plezier en sensaties/verbruik. De Energy dCi 130 is ook verkrijgbaar in een versie met 4-wielaandrijving.
Energy TCe 130 Souplesse en beheersing De Energy TCe 130-benzinemotor, soepel en reactief vanaf de lage toerentallen, verenigt het vermogen van zijn turbo met een laag verbruik. Om de hernemingen te verbeteren, vooral bij laag toerental in de tweede en derde versnelling, beschikt hij over een overboost waardoor de turbo sneller en vaker in werking treedt.
EDC-transmissie Comfort, zuinigheid en technologie Deze zestrapsautomaat met dubbele koppeling schakelt soepel en zonder schokken. Het dynamische, reactieve EDC-systeem reageert vrijwel onmiddellijk. Op verbruiksvlak zet het dezelfde cijfers neer als een handgeschakelde transmissie. De EDC-transmissie, verkrijgbaar op de dCi 110-motor, is ideaal voor een aangenaam en sereen rijgedrag.

Goede begeleiding in het dagelijks verkeer

Eén van de doelen die Renault Kadjar zich heeft gesteld, is het rijden eenvoudiger, serener, veiliger en vloeiender te maken. Met zijn rijhulpsystemen is het gemakkelijker de snelheid aan te passen, online te blijven, de dode hoeken te controleren, te parkeren of automatisch tussen dim- en grote lichten om te schakelen naargelang er al dan niet andere voertuigen op de weg zijn. Met Renault Kadjar rijdt u in alle veiligheid.

“Online” rijden

Het Renault R-Link 2 multimediasysteem nodigt u uit om van een intensere rijervaring te genieten. Het grote intuïtieve en ergonomische 7″-scherm biedt maximaal gebruikscomfort. De grafische interface gelijkt op die van een tablet: pictogrammen verplaatsen door te slepen, lezen met bladeren en zoomen. Dankzij de nieuwe personaliseerbare homepages hebt u gemakkelijk toegang tot uw favoriete functies. Er kunnen zes gebruikersprofielen worden opgeslagen. Met één klik vindt iedere gebruiker zijn persoonlijke instellingen voor navigatie, multimedia, rijhulpsystemen of de sfeer van “zijn” instrumentenpaneel. R-Link 2 geeft toegang tot de R-Link Store en zijn apps die speciaal bestemd zijn voor gebruik in de auto. Bovendien is een uitgebreide reeks diensten beschikbaar zoals TomTom® realtime verkeersinformatie of het rijhulpsysteem van Coyote®. R-Link 2 is een controlecentrum voor de functies van de auto met spraakherkenning. Het systeem optimaliseert het leven in de auto en laat u de charmes ontdekken van het “online” rijden. En van het gepersonaliseerde rijden.

BOSE® Sound System – nieuwe geluiden verkennen

Met zijn diepe lage tonen, verfijnde hoge tonen, natuurgetrouwe geluidsweergave verandert het Bose® audiosysteem het interieur van uw cross-over in een concertzaal. Zeven high performance-luidsprekers en een subwoofer verspreiden een panoramisch geluid, hierbij geholpen door een speciaal ingestelde digitale versterker. Heldere toonkleuren, gestructureerde ritmes, subtiele akkoorden … zowel voorin als achterin is het geluid rijk, evenwichtig, nauwkeurig. Met Renault Kadjar krijgt het avontuur ook een muzikale kant …

 


Renault Espace - zin in een testrit?

26 mei 2015 Renault Espace 2015

Renault Espace: make your time great

Zin in een testrit met de Nieuwe Renault Espace? Zo ervaart u zelf het fantastische rijcomfort en de luxuezue afwerking.

Maak een testrit

Met de Nieuwe Renault Espace blaast u uw dagelijkse routines nieuw leven in. Zijn overweldigend comfort en zijn ongelofelijke baanvastheid maken van elke rit een moment van rust dat u even weghaalt uit de rush van de tijd.

De Nieuwe Renault Espace combineert de troeven van een SUV en een monovolume met het luxueuze comfort en het dynamisme van een limousine uit het topgamma. Zijn technologische vernieuwingen bieden u een onvergelijkbaar rijplezier.

  • bijzonder efficiënte ENERGY-motoren
  • CO2-uitstoot van slechts 116 g/km
  • gemiddeld verbruik van 4,4 l/100 km
  • fiscaal aftrekbaar tot 75 %
  • netto VAA vanaf 103 €/maand
  • Easylease-aanbieding vanaf 349 €/maand zBTW
  • verkrijgbaar met of plaatsen

Renault Espace 2015 test: gezinswagen opnieuw uitgevonden

Wie de Renault Espace 2015 test, kan niet anders dan ervaren dat Renault dé ruimtelijke MPV van weleer heeft getransformeerd tot een vooruitstrevende crossover met een luxe uitstraling. Renault heeft met de nieuwe Espace 2015 niet (meer) de ultieme gezinswagen neergezet, maar springt mee op de trend van SUV’s. We zetten enkele resultaten neer, die uit een onafhankelijke test Renault Espace 2015 naar voren zijn gekomen.

De nieuwe Renault Espace op maat van uw behoeften

Als u er de resultaten van de Renault Espace testen op naleest, merkt u allereerst dat het niveau van luxe aanspreekt. Als bestuurder heeft u bijna het gevoel op een troon te zitten. De voorstoelen zitten zeer ruim en comfortabel, zijn voorzien van stoelverwarming en dankzij de extra zijruiten bij de buitenspiegels heeft u een groot gevoel van ruimte. Dit wordt nog eens beklemtoond door de grote panoramische voorruit, die doorloopt tot boven de voorstoelen. Het zicht naar achteren is iets minder goed. Er is een vrij grote blinde hoek. Opties als een achteruitrijcamera en parkassist lossen dit euvel echter snel op.

Wie de Renault Espace 2015 test, is ook zeer te spreken over de mogelijkheid om de auto volledig naar eigen voorkeur in te kunnen stellen. In de nieuwe Espace kan u met het Multi-Sense®-systeem kiezen uit vijf standen: Comfort, Sport, Eco, Standard en Perso. Een snel reagerend gaspedaal of juist niet? Comfortabel afgestelde dempers of liever wat strakker afgesteld? Geen probleem! Ook de mate van hulp door de stuurbekrachtiging is persoonlijk in te stellen.

U bedient de meeste functies van uw nieuwe Espace met behulp van een opstaand beeldscherm in de opvallende zwevende middenconsole. Het infotainment-systeem kan u echter niet alleen met het touchscreen bedienen, maar ook met de centrale draai-drukknop of met spraakcommando’s. De Espace heeft ook nog een head-up display, waarop u de gegevens over snelheid en navigatie kan lezen.

Prestaties en comfort getest

De Renault Espace test wijst verder uit dat de motor ruim voldoende presteert. De motor in de Renault Espace is een doorontwikkeling van de motor uit de Renault Clio RS. Omdat de Espace echter een stuk zwaarder is, moet deze relatief kleine turbomotor goed zijn best doen, maar dankzij de nieuwe automaat met dubbele koppeling is het vermogen voldoende te noemen. De motor kan comfortabel of sportief afgesteld worden. In de sportieve stand weerklinkt het motorgeluid van een sportwagen over de luidsprekers… een leuke bonus voor wie houdt van sportief rijden.

Vernieuwend voor de nieuwe Espace, is het 4Control-systeem, waardoor de achterwielen kunnen ‘mee-sturen’. Hierdoor is het sturen een stuk makkelijker dan dat u bij zo’n grote auto zou verwachten en is deze Espace ook uiterst wendbaar in de stad. Op de snelweg geeft het u het gevoel dat de auto één is met de weg. De auto is verder nog voorzien van alle luxe en veiligheidsvoorzieningen die tegenwoordig gewenst zijn, zoals onder meer een cruise control die zich aan kan passen aan de snelheid op de matrixborden en die u waarschuwt als u onbedoeld de rijbaan verlaat.

De conclusie van de test Renault Espace 2015 is zeker en vast positief te noemen. Maar het beste overtuigt u uzelf, wanneer u zelf de Renault Espace 2015 test. Bij officiële Renault garage Marco Motors in Deurne kan u dit nieuwe topmodel van Renault uitgebreid komen bekijken en uittesten.

Maak een testrit